Després de tants dies per la West Coast, majoritàriament deshabitada i feréstega, havíem de reposar provisions. Així que vam arribar fins a Westport, vam omplir la gasolina fins dalt aprofitant el preu més barat en comparació als altres llocs, el dipòsit d’aigua i vam buidar les aigües grises. El nostre destí era el Parc Nacional de l’Abel Tasman, la Costa Brava nova zelandesa, però pel camí vam fer parades tècniques per no passar-nos un dia sencer conduint. Així que vam parar a Lyell, una contrada on abans hi havia un poble miner que explotava l’or del riu. Allà començava la Old Ghost Road, una gran ruta que a peu es necessiten dies per fer-la. Així que nosaltres vam optar per fer una caminadeta fins a l’antiga màquina de la mina, d’una hora i mitja return. Després de la dosi de caminada vam conduir fins a Motueka, l’últim poble abans d’arribar a l’Abel Tasman on hi havia free camps.

IMG_4631 copia

Caminadeta a Lyell

No vam tenir sort amb la meteorologia i aquests últims dies havia de ploure. Però tot i això, vam voler fer un tastet del parc perquè no sigui dit. L’Abel Tasman és la Costa Brava nova zelandesa. Amb un camí que (o de) ronda tota la costa del Parc que es pot fer en 3 o 4 dies. Hi ha diversos allotjaments (tots de pagament) i pots anar d’un a l’altre amb water taxis si no vols caminar. Nosaltres, però, només vam fer l’inici de la caminada des de Marahau fins a l’Apple Tree Bay, d’unes 3 hores return, que ja ens va servir per fer la’esport del dia i contemplar algunes de les platges més boniques del país. Al acabar vam decidir tirar la casa per la finestra i vam dinar a un restaurant (17$ una hamburguesa, això sí, deliciosa, i una pinta de cervesa).

IMG_4721 copia

Camí de ronda de l’Abel Tasman

Platges feréstegues

Quan tornàvem, vam parar a Kaiteriteri i vam pagar 3$ cadascú en un càmping per poder dutxar-nos amb aigua calenta i fer l’última rentadora del road trip. Volíem anar a dormir al mateix free camp de la nit anterior, però estava a petar i vam haver d’anar a un altre al centre de Motueka, al costat de l’oficina de turisme, el qual havíem d’abandonar abans de les 7 del matí de l’endemà.

Un cop (mal)llevats, vam parar a un free camp anomenat McLeans a esmorzar abans d’arribar al llac Rotoroa. Ep! No el confoneu amb el Rotorua, un dels musts de l’Illa Nord per la seva activitat geotèrmica i els seus guèisers. He escrit Rotoroa. Amb O. Que no era més que un altre immens llac nova zelandès. Allà vam fer l’enèsima caminadeta per estirar les cames i, altre cop empesos pel hashtag #experienciacompleta, un banyet en la seva gèlida aigua.

Rotoroa

A continuació vam parar a Murchison a omplir gasolina i la bombona de gas (10$ els 3 litres i per primera vegada en tot el road trip). El free camp de les Maruia Falls va ser l’escenari que vam triar per dinar i descansar durant la tarda abans de parar a Rotherham a dormir.

2 comentarios en “Road Trip Nova Zelanda // 6. La mina de Lyell, les platges de l’Abel Tasman i el llac Rotoroa

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )