Vam llevar-nos amb mal temps un altre cop, però ho vam arreglar fent unes torrades de pa per primer cop en el viatge, ja que teníem una torradora a la Mauri però necessitava estar connectada a la corrent per funcionar, i es feia difícil esmorzar pa blanc cru veient la maleïda però inútil torradora al costat. Al Lake Paringa Lodge, però, vam poder fer servir tots els estris de la cuina comunitària.

Els glaciers eren la nostra següent parada, tot i que hi anàvem poc convençuts. Havíem llegit a diversos blocs que ja no són el que eren, que difícilment s’hi troba gel i que les vistes i els seus paisatges deixen molt a desitjar. I puc confirmar que així és. M’afegeixo a la llista de consellers que diuen: “Si passes per allà, acostat-hi a veure-ho, però si hi has d’anar expressament, no val la pena”. I va ser exactament el nostre cas. I crec que els de la majoria que han fet o facin un road trip, ja que, això sí, estan situats en un lloc estratègic. A la vora del Mount Cook i entre Fiordland i la West Coast. Tres musts de l’Illa Sud de Nova Zelanda.

La sorpresa va ser que el Fox Glacier estava tancat al públic, encara no sabem perquè. Així que vam anar directe al Franz Josef Glacier. En el nostre cas, a sobre, plovia. I bastant. Però empesos pels lemes i hashtags #experienciacompleta i #nodiguismaiquenoacapaventura, altre cop jo i la Lliró vam deixar privacitat a la parelleta i vam anar a veure què ens explicava en Franz Josef sota una persistent pluja. La caminada és d’uns 40 minuts fins arribar al mirador del glacier, on hi ha una barrera que no deixa avançar els turistes per perill d’esllavissades o d’allaus. Sincerament, quan vam arribar al lloc vam sentir-nos una mica estúpids. No hi havia gel, només aigua, que s’intuïa darrere d’una intensa boira. Així que vam desfer el camí una mica decebuts, tot i que ja estàvem més que avisats.

DCIM100GOPROG0562188.

Ni rastre d’en Franz Josef

Vam dinar a un free camp del poble i vam fer un cafè revitalitzador per treure’ns el fred i la humitat de sobre i vam conduir fins a Hokitika. Volíem veure la Hokitika Gorge, un altre gorg d’aigua blau turquesa semblant a les Blue Pools, que estava una mica apartat de la ciutat. Així que vam conduir direcció allà fins que vam trobar un lloc on dormir. Era un petit tros de gespa davant d’una casa d’una família a la qual, per suposat, vam demanar permís. I sort. Perquè l’endemà se’ns hagués caigut la cara de vergonya. Durant la nit va haver-hi tempesta i el que abans era gespa es va convertir en terreny pantanós. A l’intentar arrencar, les rodes es van enfonsar i no hi havia manera de treure la furgoneta d’allà. Vam avisar a la pobre dona de la casa i ens va dir que intentéssim treure-la  (la furgoneta) mentre esperàvem el seu marit, que estava treballant. Al final, vam requerir l’ajuda d’un pagès amb tractor per desencallar la cosa. Tota una experiència, la veritat.

“Trata de arrancarlo, Alba!”

Després de l’espant, vam dirigir-nos al gorg. Però precisament també per culpa de la maleïda tempesta, el que havia de ser aigua turquesa i clara era un mar tèrbol i gris.

DCIM100GOPROG0572198.

No venia gaire de gust banyar-se a la Hokitika Gorge aquell dia

No vam voler perdre el temps i vam anar al poble. Vam veure les característiques lletres de fusta like Hollywood de la platja i vam marxar cap a les Pancake Rocks, ja que feia molt vent i el mar estava remogut. Pel camí vam gaudir de les meravelloses vistes que ens donava la sinuosa carretera marítima. Vam parar a dos o tres llocs a fer fotos en tres quarts d’hora de viatge.

Welcome to Hokitika

Les Pancake Rocks són, com el seu nom indica, unes roques que semblen un munt de pancakes (o crep americana, pels patriotes) amuntegats. És bastant curiós i el lloc és molt bonic de veure, però els locals ho han convertit gairebé en un parc d’atraccions (tot i que és gratuït), i això li treu l’encant.

DCIM100GOPROG0582208.

Pancakes!

A mitja hora d’allà hi havia un free camp molt ben parit, el Fox River, al davant d’una platja on vam prendre el sol i vam fer acroyoga abans de compartir una estona de qualitat, relaxats i amb un vinet. Una estona que amb tants quilòmetres i coses fetes i vistes, necessitàvem.

Country patrocina el Chill

2 comentarios en “Road Trip Nova Zelanda // 5. Davant les decepcions dels Glaciers i Hokitika, Pancakes (Rocks)!

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )