Després de dormir gairebé 10 hores per l’esgotament del dia anterior, no vam llevar-nos amb gaire bona sort, tampoc. Feia molt mal temps, i si bé no plovia, semblava que ho podia fer en qualsevol moment. Vam conduir fins a Queenstown, la ciutat de l’aventura de Nova Zelanda. És famosa per la varietat d’esports de risc que pots fer pels voltants, ja sigui puenting, rafting i tots els altres acabats amb -ing, circuits de mountain bike i a l’hivern, esquí. Però aquestes activitats, òbviament, valen uns calers que no volíem destinar a això. Així que vam pujar gratuïtament pel Tiki Trail que ens va portar fins a l’estació del telefèric on hi havia unes vistes de la ciutat i el llac magnífiques.

IMG_4095 copia

Queenstown

Ens vam conformar amb això, ja que la idea era fer el cim del Ben Lomond o alguna excursió més excitant, però la previsió meteorològica ens en va fer passar les ganes. També per culpa del temps, vam decidir destinar la tarda a una dutxa molt llarga. De fet, vam buscar on podíem dutxar-nos a l’aplicació CamperMate (sense dubte recomanable si feu un road trip) i vam veure que per 7$ podíem entrar a una mena de parc aquàtic interior anomenat Aqualand, així que mentre a fora al carrer plovia torrencialment, nosaltres estàvem en un jacuzzi amb aigua calenta. Un cop dutxats i descansats, vam anar al free camp més proper, que era una estació de Bungy Jumping, a prop d’un dels paisatges icònics del Senyor dels Anells, els pilars del Rei.

Si el dia anterior no havíem pogut fer gaire cosa, el dia següent va començar pitjor. El mal temps seguia, i no només això, sinó que la Mauri, la nostra furgoneta, va decidir que no volia arrencar. Així que ja ens veus, demanant a tort i a dret amb anglès si algú tenia pinces (encara ara no sé com es diu en realitat) fins que vam trobar una parella adorabilíssima de Leicester. Sota una persistent pluja, van estar buscant per tots els racons de la seva furgoneta les seves pinces, però no hi havia manera. Culpables com es sentien, no van deixar de buscar algú altre que en tingués fins que no el van trobar. Un cop solucionat el problema, vam decidir aturar-nos al poble de Cromwell a fer una rentadora per 6$, que ja tocava…

El Llac Pukaki seria l’escenari que ens acolliria per dormir abans de dirigir-nos a l’imponent Mount Cook (pels colonitzadors) o Aoraki (pels aborígens), o el que és el mateix, la Muntanya Solitària del Hòbbit.

IMG_4170 copia

La Mauri descansant a la riba del Llac Pukaki

El free camp del Llac Pukaki és a uns 40 minuts amb cotxe del Mount Cook Village, el centre neuràlgic d’on surten totes les excursions per fer en aquest parc natural. Nosaltres vam decidir fer la Mueller Hut, de 7 hores return (pels idiotes, anar i tornar) . El Mueller Hut no significa res més que Refugi Mueller, i és una excursió fins a aquesta cabana als peus del cim del Mount Ollivier. L’excursió consta d’un primer tram planer d’uns 20 minuts fins que arribes a unes escales que t’acompanyaran durant gairebé dues hores. Pel camí, una parada obligatòria a un mirador per veure el Mount Cook acompanyat d’un estany que emmiralla tota la serralada.

IMG_4206 copia

Mira(ll)dor del Mount Cook

Quan les escales s’acaben, queda un tercer tram on la neu comença a fer-se notar. Després d’una horeta més de pujada, arribes a un altre mirador amb unes vistes espectaculars. Glaciars i serralades nevades s’eleven davant els teus nassos. Un cop aquí, només queden 200 metres carenejant fins arribar al refugi.

IMG_4245 copia

Mueller Hut

Allà, vam decidir que ja que havíem arribat fins aquí podíem anar a fer el Mount Ollivier. Vam preguntar al guàrdia del refugi si era possible, i ens va dir que sí, però que anéssim en compte. Suposo que ens ho va dir per les pintes que portàvem. La nostra vestimenta no era gaire tècnica i tots quatre teníem evidents símptomes de cremades de tercer grau per tot el cos. I és que si els altres dies havíem tingut mala sort amb el temps, en aquesta ocasió ens va fer un Sol radiant durant tot el dia. Això i el reflex de la neu ens va cremar like a guiri a l’agost a Platja d’Aro.

d27fd06a-5160-4eb5-b2c3-837698dc54f0

Dalt del cim del Mount Ollivier

La baixada va ser més ràpida, amb l’única diferència que el Sol havia fos la neu en el primer tram de la pujada. Com que no podíem dormir gratis a la village, vam decidir tornar al Llac Pukaki a dormir i vam oblidar-nos de fer la Hooker Valley Track,una altra excursió més curta i fàcil que volíem fer el dia següent. També hi ha una altra excursió fins als Blue Lakes i Tasman Lake, però vam pensar que cap de les dues ens aportaria millors vistes i experiències que les viscudes a la Mueller Hut i ens vam acomiadar, satisfets, del Mount Cook.

3 comentarios en “Road Trip Nova Zelanda // 3. L’aventura de Queenstown, el Llac Pukaki i l’imponent Mount Cook

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )